tisdag 5 januari 2010

12 h.

12 h sömn, jag känner mig överkörd. Ungefär som att jag varit ute på mission (i engelsk tappning, frälsningen får vänta) och nu kommit hem sönderslagen utan att ha sovit på flera dygn. Men så är det ju inte, utan snarare god morgon. Anyway..

Jag har kommit på att jag har en superkärlek för krigsfilmer. Jag upptäckte det egentligen redan förrförra sommaren när Fredrik på jobbet tvingade oss att titta på Full Metal Jacket och Plutonen under natten (vissa nätter är mitt jobb så sjukt krävande ;) och jag blev helt kär. Sedan såg jag The Great Raid och igår såg jag en fransk film om Algerkriget som egentligen inte var så jävla välgjord men ändå, I liked it! Ett krig Frankrike inte erkände ägt rum förrän -99, hur sjukt är inte det? Mer krigsfilm med andra ord, tips?

Idag finns det en himla massa borden, men egentligen inga måsten.. so what to do, what to do?

2 kommentarer:

  1. Du borde se Apocalypse Now om du inte redan har sett den. Klassiker. Med Marlon Brando. ;)

    SvaraRadera
  2. Haha sedär, I will check out!

    SvaraRadera