tisdag 26 januari 2010

Avatar.


NU har jag sett Avatar och ja, idén är grym och filmen är ju galet bra gjord. Även om den kanske har några väl uppenbara poänger, fail för kapitalismen hail moder jord. Men anyway, jag blir galet imponerad över kreativiteten bakom det hela. Hur blir man så sjukt jävla kreativ och bra på det dessutom? Dels dem som kom på storyn och dels dem som skapat hela alltet! (Jag gillar f.ö. den psykedeliska känslan när de hoppar genom skogen.. Walt Disney och hans rosa elefanter har inte mycket att komma med där). För att illustrera genialiteten och kreativiteten skapade jag en egen figur, en sorts kattbäver.. Hade förmodligen gjort succé den med, feel free att utveckla idén..

Nu är jag supertrött, kom igång alldeles försent med pluggandet igår. Gick och la mig vid 04, upp vid 08.30 för att skriva klart inför seminariet kl 13. Efter det blev det lite handlande på stan, sedan middag med S (Crepperiet har så sjukt god kyckling & potatisgratäng!) och sedan bio.. Nu ligger jag nedbäddad i soffan och ska kolla lite Glee.

Fick sms från A-M idag, "Du finns med på en hångelkarta nu", gosh. Sthlmare har för mycket fritid.

2 kommentarer:

  1. Jävlar vilken fin.. kattbäver! Hahaha! Jag fattade först inte att det var tassar framtill! ;D

    SvaraRadera
  2. Haha tack! Meh, totalt uppenbart! :D

    SvaraRadera