onsdag 27 januari 2010

Hindersmässan.

Finns det egentligen något bättre än att sova tills man vaknar? I think not. Ledig idag, ska göra mig iordning om en stund och ta mig upp på stan, det är ju hindersmässan! Åh vad jag älskar den, trots att hela staden klämmer sig in mellan stånden och naturligtvis, naturligtvis även dem med barnvagnar. Vad skulle världens trängsta platser vara utan dem?

Ett exempel; Jag var 16-17? Det var nyårsafton, jag och Kelan och några andra? hade tagit oss upp till Slottet för att se fyrverkerierna, galet mycket folk, som varje år. Helt plötsligt säger en kvinna till mig att jag kanske kan flytta på mig för hennes TREåriga jävla unge ser inte. Vad sitter ungen i? En barnvagn. Ska treåriga barn vara vakna vid 12 på natten? Nej det tror jag liksom inte. Är det normalt att dra med sig sina barn 3+5 år mitt i natten, till ett ställe där det primärt samlas enormt mycket fulla människor och där man nästintill har ofrivillig sex med folk för att alla står på varandra? Nej det tror jag liksom inte heller. Grow some sense.

Anyway, hindersmässan. Jag ska försöka hitta ett par bra sockor och lite annat.. De har så många roliga onödiga saker. Sedan borde jag bekanta mig med min bästa vän..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar